Alla inlägg under mars 2016

Av Anna Efternamn - 31 mars 2016 20:01

Bara skriva av sej.

 

Jag har inget speciellt att skriva om idag heller haha. Jag kom på idag att jag har varit onödigt irriterad på våran fakombudsman. Har ju skickat till fel adress det är ju därför jag inte fått något svar hahaha. Men nu ska det va till rätt så jag hoppas att han svarar mej nu och att jag får rätt i mitt ärende. Behöver verkligen dom pengarna nuuu. Annars måste jag göra nått drastiskt. Jag längtar till fina soliga dagar. Sitta och blogga i solen med ett gott glas rose det är inte fel de. Eftersom det inte varit så varmt än i år så känns det som att våren kommer va lång och sommaren kommer va fin. Mycket tid till att sola och vila och bara göra det jag känner för väntar... Åh va jag ser fram emot de. Imorgon är det fredag och jag ska få träffa ulla min ulla igen. Som har varit borta över påsken. Sen blir det en dusch och en helg med lite alkohol. Bedöva känslor och smärtor i kroppen. Nu är det snart näst sista avsnittet av Gåsmamman. Så jag ska förbereda för det. Klart slut 

Ha det gott Kram

Av Anna Efternamn - 29 mars 2016 21:48

29 Mars

 

 

Nu är äntligen den där överskattade påsken över. Synd på vädret och långledigheten bara. 

Jag har inte fått mycket vettigt gjort som jag tänkt. Slipat mitt bord som inte blev bra när jag betsade den. Slipa ner och börja om bara. Umgåtts med grannar och familj , en del vilande blev det. Nu tillbaks till vardagen igen men en kort vecka denna vecka. Eftersom igår måndag så var det annandagpåsk och röd dag. Idag är det exakt en månad kvar på mitt jobb oxå. Känns så jäkla skönt men samtidigt tråkigt och oroligt såklart. Kommer jag fixa den ekonomiska biten med a-kassa pengar och dyr kall hyra   . Mitt psyke åker verkligen bergodalbana. Inte något jag önska någon det är ingen hitt. Bröt ihopp fullständigt i söndags eftermiddag. Kände mej så ensam och kass. Samtidigt som jag inte orkade med någon heller. Ibland önskar jag att jag hade någon som bara kan sitta tyst och vara sällskaplig bara att va liksom. Skulle va helt underbart. Men vissa får ju panik när det blir tyst och måste prata eller babbla öronen av en.

Jag går och väntar svar från facket oxå apropå filmjölk haha. Dom jävlarna är ju så in i helvete lama. Ska ju ha tillbaks sjukpengar av min chef. Det är svårt att förklara varför men det räcker med att säga att han är psykopat och idiot. Pengarna han ska betala ut är ca 5-7 tusen. Men nej då överklagar han till faket så då maila jag till Magnus våran fakombudsman .

Det skickade jag iväg den 21 mars. Hur svårt kan det vara att skicka iväg ett mail tillbaka med typ jag åter kommer till dej eller jag ringer dej om han inte har tid att svara mej. Jag kanske har för höga krav på dom men vafan jag är ju pank och frustrerad och arg. Rätt ska va rätt. Vi får se om han inte svarar denna vecka så får jag väll va mer på som vanligt och funkar inte det så får jag väll höra av mej till han chef igen och gnälla.

Men nu måste jag gå och lägga mej. Jag ska ju gå till jobbet eftersom Janne är sjuk och då får man använda benen helt enkelt. Sov så gott.    

Av Anna Efternamn - 27 mars 2016 15:16

Kännslor

Här sitter nan nu upptryckt i min mysiga soffa. Är lite frusen och känner mej lite halv ensam. Känner att jag skulle nästan kunna göra allt för att få mysa. Bara ligga och titta på någon bra film. Eller bara ligga nära någon. Men att inte ha några kännslor inblandade. Bara få vara och inte tänka på något. Jag årkar inte med några kännslor. Synd att det blåser så mycket ute. Annars hade jag lätt suttit i vår park och pysslat med något. Sen ska man äta någon sorts middag. Vad vet jag inte än. Blir väll nått enkelt förståss. Må gott kram på er. 

Av Anna Efternamn - 26 mars 2016 22:42

Påsk afton.

Shit va tiden går fort. Det är redan lördag kväll och här ligger man i sitt flickrum. Har ju fått lite god påsk middag hemma hos mamma och pappa. Men jag va inte riktigt i form så jag tog det lungt med alkoholen. Mår ju inte så bra psykiskt och då blir jag avtrubbad och asocial. Sen gör ju saken inte bättre att jag retar mej på vissa saker om vissa personer i min närhet. Där man ger och ger men får fan inte samma tillbaka. Nä det kan göra mej fruktansvärt arg och ledsen. Specielt när det är oersoner som betyder nått för en. Nä nu ska jag sova så man kommer hem någon gång till sin trygga borg. Kram och sov gott. 

Av Anna Efternamn - 25 mars 2016 21:14

Jaha!!!

Vafan jag som länktat efter den här ledigheten. Nu känns den bara jobbig och tråkig. Har behov av närhet och mys. Bara att få ligga och prata med någon i sängen typ. Fast samtidigt så orkar jag inte med någon. Hur ska man tolka det. Har inte lust med någonting samtidigt som att jag är rastlös. Känns som att jag vill gräva ner mej och vakna när det blir bättre väder. En annan sak jag funderat på ett tag. Är att Janne verkar dra sej mer och mer till sej själv. Hör inte alls av sej lika mycket och känns typ kall typ som att han slutat bry sej. Då känner jag bara men va fan säg det då så jag vet. Så jag slipper undra. Nä fan ibland suger livet sur pung. 

 

Av Anna Efternamn - 25 mars 2016 17:59

BLÄÄÄÄÄ.

 

Dagen för mej började kl 11 på förmiddagen. Tog en rejäl sovmorgon. Det är både bra och dåligt. Dåligt för att det blir fel i dygnsrytmen och bra för att kroppen får vila. Men blir lätt nedstämd av sovmorgon. Så denna daggen har bara varit piss än så länge. Känner mej så gnällig och bitter vill bara spy galla typ. Sen ska man ju betala dessa förbannade räkningar och det är ju inte direkt upplyftande direkt. Speciellt inte när man är underbetald på jobbet och inte får några sjukpengar. Planterade i alla fall min citron kärna idag. Jo jag va och köpte en liten blom korg av Anita idag. Sen fick jag blommor igår av våran gamla hyresvärd Yvonne. Och idag kom storasyster och lämnade ett Lasse Åberg egg och en knippe tulpaner. Men känner mej ändå riktigt jäkla nedstämd och bedrövad så fy fan.... Jag går kanske går ner till Marie och dricker några öl och kanske en eggtoddy. Blääääää fy fan skit piss och jävlar.


Må gott kram   

 

 

Av Anna Efternamn - 25 mars 2016 00:18

Solen har tittat fram idag. 

Då gör jag ett nytt försök att lägga upp ett inlägg. För det jag skrev igår försvan texten på. Idag var världens bästa mamma och jag i Nyköping på shopping runda. Vi var på ÖoB , Ixa Maxi och Rusta. Köpte lite saker till köket bla. En bisp , termos , kaffe burk , vofflgärn. En ny badrums matta som täcker nästan hela golvet. Sen när jag kom hem har det blivit mycket fikande pysslade/städade lite me nya sakerna. Åt middag på Arena med Janne S och Marie. Personalen där skiner alltid upp när dom får se mej det är alltid kul. Rabbat blev det oxå så då smakade det ännu godare hihi 😉. Det känns skönt med långledigt för kroppen men endå inte för jag har typ inget att fixa med i min lägis , eftersom det ska vara halvdåligt väder. Tänkt att jag ska röja i ute förrådet men det är så kallt och urrigt där när det är dåligt väder. Vi får se vad jag hittar på skulle ju iof behöva organisera i mina köks skåp och lådor. Jo jag ska sätta ner min citron kärna som fått sån fin skott efter att det legat i fuktigt papper i snart 2 veckor. På lördag ska jag och Janne åka till mina päron för påsk middag. Sover kvar där oxå. 

Ja nu kommer jag inte på något mer. Ska väll strax krypa ner i sängen kl har ju blivit 00:40. Må så gott i påsk nu alla där ute i cyberspace. ❤

Av Anna Efternamn - 22 mars 2016 22:18

SNÖ???

 

Imorse när jag vakna och tittade ut så tänkte jag åh typiskt att vi/dom gjorde fint på gården med blommor igår måndag den 21/3. För det va ingen rolig överraskning det som rammla ner från skyn. Snö!!!?? Som tur va så låg den inte kvar för att marken va för blöt och varm. Ändå så va jag på bra humör och såg fram emot att få ha möte igen med Resurstorget. Hon e så himmla mysig och detta kommer bli så kalas bra med hennes stöttning och hjälp. Känns så himmla trygt och avstressande. Vi kom fram till att jag skulle kolla upp vissa saker angående mina olika handikapp och att det är jag som har bollen just nu om hur vida jag vill att det ska löpa vidare i rätt takt. Ska passa på att höra av mej till högdalen och se om jag fortfarande är aktuell där på det behandlingshemmet. Så nu är det bara att ta en dag i taget och blicka frammåt inte tillbaka. Imorgon är det onsdag och sista dagen på denna arbetsvecka. Sen tar jag posklov i 5 dagar jippi. Men nu ska jag sova upp tidigt och göra iordning för arbetsdagen eftersom jag inte orkade det ikväll. Tack och god natt.

 Over and out

Presentation


Hej.
Kul att ni tittade in till min blogg.
Skriv gärna i gästboken. Gilla och kommentera gärna när ni tittar förbi och läser min blogg.
Kram på er.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bild och text


Ovido - Quiz & Flashcards