Alla inlägg under maj 2016

Av Anna Efternamn - 29 maj 2016 22:44

Vissa helger.

Då va det söndag igen. Vissa helger går så jäkla fort. Har inte gjort så mycket denna helg. Bestämde mej redan förra helgen att jag skulle va hemma hela helgen och fixa och dona med saker som jag vill ha finare här hemma. Men på fredagskvällen så fick jag ett ryck att jag inte ville vara hemma. Så jag tog en buss till björnlunda och där kom janne och hämtade upp mej. Sen på lördagen åkte vi till rusta och jag köpte balkongmatta och en tvätt korg. Sen åkte vi hem till mej och lämnade det. När vi gjort det så åkte vi hem till han igen och jag gick och satte mej i soffan och sydde dit tryck knappar i min nya tröja och kollade på en ny serie. Sen gick jag och duscha och gjorde mej lite fin. Vi åt grillat och kollade på Avatar sen gick vi och la oss. Idag har jag lagt dit mattorna på balkongen men hade räknat fel på meter så janne passade på att köpa en till när han ändå va hos sin mamma i södertälje. Passade på att spola av mina stolar på balkongen och mina lyktor. Nu väntar jag bara på min palm , mattan och att spn rutmåla pallen jag hittade på jobbet som ändå skulle slängas. Sen är det bara stolarna och ett annat bord. Funderar på om jag ska sätta typ som gardiner mellan räcket och taket oxå. Men får se hur jag gör. Sen ska det va färdigt på ballen. Imorgon ska jag va på jobbet halv 7 för lastning av delicato pall. När jag slutar ska jag gå till Ullas dotter och hämta en jätte fin ängel som jag köpt. Hon ska nog få stå på balkongen. Efter det blir det hem och sprut måla pall och lyktornas lock som blivit så solblekta. Nu ligger jag och jäspar så det är bara att släcka och sova. Natti natti. Over and out. 

Av Anna Efternamn - 26 maj 2016 15:14

Testar lite hur det funkar med spotify spelar inlägg.

#spotify

Av Anna Efternamn - 26 maj 2016 14:33

Livet är tuft, grymt sa grisen.

 

 

Då har man strax avklarat 3 veckor med dom nya ägarna. Skönt att man fick vara kvar efter allt strul. Mådde där ett tag viste varken ut eller in. Om jag kunde bo kvar i min lya där jag trivs som handen i handsken. Vist det blev bara en halv tid till att börja med i ett år. Kommer stämpla upp mej till 100% i 75 dagar , så får vi se sen om jag måste ta hjälp av socialen. Känns så konstigt att inte ha samma ansvar och arbetsuppgifter längre. När man va van att slita häcken av sej och mycket där till. Vist är det bra att alla ska kunna varandras uppgifter men en nedgradering av tjänst är inte kul. Men jag är inte lika trött och slut i kroppen visserligen. Att helt plötsligt bara va någon i mängden. Jag kommer göra allt för att inte behöva flytta till billigare boende. Snart kommer ju skatten och då kommer jag betala av på olika konton och lån som jag har. Så jag ser just nu ljust på allt. Säger som min pappa alltid brukar säga - man måste gå genom mörker för att kunna se ljuset ibland. Jag håller på att ta mej ur en svacka jag har nu. Men det är dom där jäkla hormonerna som ställer till det. Så ibland får jag ta min medusin för att få ro i kropp och knopp. Jag fick förresten avslag på LSS hjälpen som jag har rätt till. Men ska överklaga det så får vi se vad dom säger då. Jag längtar till jag har råd att åka till ikea och köpa dom saker jag saknar mest just nu. En byrå i köket med lådor och skåp. Spegel i sovrummet och en annan byrå i sovrummet. Får panik när jag inte kommer vidare med så jag vill ha det i lyan. Då kan jag tappa humöret och bli nedstämd. Men det är viktigare att betala av det man samla på sej först och främst. Börjar ju få ordning på balkongen i alla fall så som jag vill ha det. En tripp till rusta och ö&b bara kanske blir i helgen och jag orkar. I morse beställde jag mej äntligen en kanariepalm av Anita får se när hon säger att den finns här. Så¨jag har lite små projekt iaf.

Igår fick vi äntligen våra semester pengar så nu förde jag över dom på ett skyddat konto. Så man har råd med sina fyra veckor eftersom vi inte får betald nu när allt är nollställt med dom nya.

Ska göra lite nytta nu så jag se om psyket blir bättre idag.

Tack och hej leverpastej. 

Av Anna Efternamn - 1 maj 2016 22:51

Bästa. 


Fredagen den 29 april blev inte så tokig i alla fall. Hade en bra avslutning med chefen. Åt smörgåstårta och tackade för att jag fått jobba hos han och sa att vi kommer ihåg det roliga och glömmer att tjafs vi haft. Sen fick jag avslutnings presenter av en kolega ett jätte fint hjärta i silver att hänga runt halsen. Milenium trilogin den som gått på tv och en dokumentär om Laleh. Sen va mamma här och fikade och efter det så gick jag ner till Ulla och Tage och dom e så goa så dom ville fira att jag får fortsätta jobba. Då dom öpnade en flarra skumpa för min skull och Ulla o Tage kramade om mej. Det är dom enda som gjort det kramat om mej och visat hur glada dom blev. 

På lördagen fick jag fart med att städa , tvätta och fixa fint i min lägis. Sen firade vi valborg och det va jätte trevligt men super kallt. Dom sista som va kvar var jag och två killar. Vi slutade festa vid 10 tiden. Då gick jag in till mej och satte på mej hörlutarna med hårdrock och fortsatte festa själv. Sent blev det. Tror klockan blev halv 2 nått sånt. Så idag har jag mått lite illa men förövrigt pigg. Ikväll va vi påt igen med alcoholen hos grannarna. Lagade mat och spela lite bingo jag och Janne gjorde iordning kyckling och guacamole inlindat i bacon. Så denna helg va den bästa på väääldigt länge. Nu ligger man i sängen och känner sej stressad inför morgondagen hos af. Skriva in mej på a-kassan och prata med min handläggare. Krestin från Resurstorget kommer finnas med vid sidan om på mötet. Och på tisdag börjar jag jobba igen. Men ropar inte hej förns papprena är skrivna för anställning. Sov så gott alla fina vänner och släktingar. 😘❤

 

Presentation


Hej.
Kul att ni tittade in till min blogg.
Skriv gärna i gästboken. Gilla och kommentera gärna när ni tittar förbi och läser min blogg.
Kram på er.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bild och text


Ovido - Quiz & Flashcards